Reisverhalen van Matoke Tours reizigers!

Hieronder leest u de verschillende reisverhalen van klanten die met Matoke Tours naar Afrika zijn gereisd.

Reisverslag Madagascar – Avontuurlijke groepsreis Madagascar

Henk Dijkman en Gerard Meufels gingen voor de 5e keer op reis met Matoke Tours! Na Oeganda, Rwanda, Noord Tanzania en zuid Tanzania was dit keer het rode eiland Madagascar aan de beurt.

Lees hier het verslag van hun avontuurlijke reis door Madagascar.

Reisverslag Kilimanjaro

Rob Krommenhoek beklom niet alleen de Kilimanjaro met Matoke Tours, maar ging daarna ook nog op safari met ons en als klap op de vuurpijl naar Zanzibar!

Lees hier zijn zéér uitgebreide reisverslag.

Reisverhaal Madagascar door Ruud en Rees

Ruud en zijn partner Rees boekten bij Matoke Tours een 23-daagse avontuurlijke reis door Madagascar.

Lees hier het uitgebreide reisverhaal.
Let op dat u na het lezen van iedere pagina via de link “linksonder op de pagina” na het volgende onderdeel van dit reisverslag navigeert.

Kilimanjaro beklimmen + safari Tanzania

Ronne Vinckx & Patrick Ongena beklommen de Kilimanjaro in september 2016 met Matoke Tours en gingen daarna ook nog even op safari in onder meer de Serengeti. Ze maakten dit waanzinnige fotoverslag!

Reisblog Tanzania/Zanzibar/Pemba – door Karlijn Meulman

Reisblogger Karlijn Meulman ging in de zomer van 2016 met Matoke Tours naar Tanzania, Zanzibar Island en Pemba Island. Ze vond het fantastisch en het werd één van de mooiste en meest bijzondere reizen die ze ooit als reisblogger had gemaakt. Daar zijn we natuurlijk best een beetje trots op! Op haar blog deelt Karlijn de mooiste momenten die ze in Tanzania met Matoke Tours heeft beleefd.

Lees hier haar volledige Tanzania blog.

Reisverhaal Oeganda – een bijzondere droomreis, gewonnen op de vakantiebeurs!

Danielle & Reinier wonnen dit jaar op de Vakantiebeurs een geweldige droomreis naar Oeganda met Matoke Tours.

Lees hier dit verrassende reisverhaal.

Reisverslag Malawi en Zambia

Mijn man en ik zijn al weer ruim een maand thuis na onze reis door Malawi en Zambia. Wij hebben een perfecte vakantie gehad. De door Matoke geregelde reis door Zambia is prima verlopen. We hadden ook een hele aardige gids. Ik heb net de review voor jullie website verstuurd. Tijdens de reis hebben wij via Pindat een reisverslag bijgehouden. Ik deel de link nu ook met jou, dan kun je daar lezen hoe we alles ervaren hebben. Nogmaals dank voor je service en wie weet dat we in de toekomst nog eens gebruik maken van de diensten van Matoke.

Reisverhaal het noorden van Tanzania

Via Matoke boekten vrienden van ons een reis naar het noorden van Tanzania. Met zijn vieren gaan we op safari. In overleg met Nicole van Matoke stippelen we deze reis uit. Wat hebben we veel gezien en onze gids Gerald bleek onvermoeibaar! Hij was heel deskundig, kende alle dieren en hun gewoontes, waardoor hij wist waar te zoeken naar bepaalde dieren zoals luipaarden, neushoorns, leeuwen, cheeta's. Spectaculair was de jacht van een groep leeuwen op een buffel! Aan het einde van de dag, moe van alle indrukken, kwamen we dan in de lodge aan, waar we weer konden bijtanken voor de volgende dag. En overal werden we ontvangen door vriendelijk en vrolijk personeel. De hele reis was een geweldig avontuur!

Een uitgebreid verslag van onze reis is ook te vinden op www.johanwijk.nl onder het menu onderdeel "op pad". Groetjes Johan en Anneke.

Reisverhaal privé safari Zuid Tanzania

De Vlaamse Stijn Cavens en zijn vriendin Nora gingen voor de tweede keer op reis met Matoke Tours. Dit keer was Zuid Tanzania aan de beurt. In Ruaha National Park werd hun grote droom bewaarheid.

Stijn: "Hier werden onze stoutste verwachtingen overtroffen! Na meer dan 10 safari trips in Afrika en nog meer overnachtingen in tenten-kampen, lodges, e.a. was ons verblijf in Ruaha een echte voltreffer!"

Lees hier het inspirerende reisverhaal over Ruaha National Park in Zuid Tanzania!

Oeganda groepsreis 15 dagen video verslag

Peter Laermans reisde in november 2014 naar Oeganda en ondernam met Matoke Tours onze 15-daagse Oeganda groepsreis. Hij legde de fantastische sfeer van Oeganda vast in dit 4 minuten durende filmpje.

Reisverhaal prive reis Oeganda

De Vlaamse Stijn Cavens en zijn vriendin Nora boekten een privé reis bij Matoke Tours naar Oeganda in mei 2014.

Lees hier hun laatste reisverhaal over Oeganda: http://www.wildlifebrothers.com/trip-report-oeganda/

Voor de 4e keer op reis met Matoke Tours

Henk Dijkman en Gerard Meufels gingen al 4 keer op reis met Matoke Tours! Na Oeganda, Rwanda en Zuidelijk Tanzania was nu Noord Tanzania aan de beurt met de wereldberoemde parken Serengeti en Ngorongoro.

Lees hier hun reisverhaal

Foto verslag Oeganda groepsreis

Natuurfotograaf Marc Gottenbos bekeek onze Oeganda groepsreis door zijn telelens!

Bekijk hier dit prachtige fotoverslag.

Groepsreis Oeganda, door Raf Mols uit België

De vlaming Raf Mols nam deel aan onze 20-daagse Oeganda groepsreis. Lees hier zijn complete reisverslag en bekijk adembenemende foto's en video's van deze groepsreis.

Video 15-daagse Oeganda groepsreis

Yorianne Elferink maakte een indrukwekkend videoverslag van onze 15-daagse groepsreis door Oeganda. Een prachtige video van een enerverende reis!

Uitgebreid verslag Oeganda groepsreis

Bouke de Graaf schreef een zeer uitgebreid verslag over onze groepsreis door Oeganda.
Lees hier het reisverslag over deze Oeganda groepsreis en bekijk hier de bijzondere foto's.

Prive reis Oeganda Arie & Afke

Arie & Afke van der Laan wonnen een gratis reis naar Oeganda via dagblad de Telegraaf. Lees hier over hun ervaringen in Oeganda.

Video gorillatracking, Marco Penninkhof

Marco Penninkhof reisde met Matoke Tours naar Oeganda en maakte een mooie reportage over de gorillatracking. Bekijk hier zijn unieke beelden.

Foto- en reisverslag groepsreis Oeganda, door Gert en Ans Gradstaat

Gerd en Ans Gradstaat namen deel aan onze Oeganda groepsreis en maakte een mooi reis- en fotoverslag van de dierenwereld in Oeganda.

Verslag Oeganda groepsreis
(en een beetje een huwelijksreis!!)

Ronald en Maritha gingen kort na hun huwelijk op reis naar Oeganda.
Samen met twee vrienden boekten zij de groepsreis en al hun reiservaringen
staan beschreven in een geweldig reisverslag

Verslag Apen Reis Rwanda / Oeganda

"Omstreeks 08.00 uur zagen we in een flits 2 chimpansees door het bos
rennen.Ze waren zo snel dat we ze weer kwijt raakten. Maar… "

Verslag groepsreis Oeganda

"Na een goede nachtrust en een uitstekend ontbijt vertrekken we richting Kabale. Onderweg spotten we nog veel wild, vooral olifanten. En later zien we de prachtige baltsende kraanvogels, die we van nabij gaan bekijken. Wat een prachtig landschap zien we aan ons voorbij trekken...."

Uitgebreid reisverhaal: Groepsreis Oeganda

"Gerard Meuffels maakte met Matoke Tours een groepsrondreis door Oeganda. Al zijn ervaringen staan uitgebreid beschreven op de website van Gerard."

Privé reis - reisverslag door Marianna van Rossum

"Alleen 2 gidsen gaan mee .Na 10 minuten zijn ze er ineens. Onze harten slaan spontaan over en we krijgen tranen in onze ogen. Wat zijn ze mooi en vooral groot. We zien ook de Silverback en 3 kleintjes, eentje op de rug bij de moeder. De gids communiceert met de gorilla’s en weet zo dat het in orde is dat we blijven. Hij hakt voor ons de weg vrij en alle blaadjes weg, zodat we goed foto’s en film kunnen maken. Na een uur, dat natuurlijk veel te snel voorbij is moeten we weer afscheid nemen......"

Reisverhaal groepsreis - trouwen in Oeganda

"Wij zijn getrouwd in Oeganda!!!!
Happiness requires something to do, something to love and something to hope for . Nadat we elkaar exact 12,5 jaar kennen zijn we, zowel letterlijk als figuurlijk, in het huwelijksbootje gestapt in Oeganda. Dankzij onder andere Miha, Coen, Stanley, de zes locale getuigen, onze reisgenoten en nog zo’n driehonderd kids is het een geweldige en onvergetelijke dag geworden...."

Lees verslag

Reisverhaal: Een safari door Uganda.

"Om te beginnen wát een mooi land ! Altijd en overal is het groen om je heen. Of het nu oerwoud, bos, savanneland, theeplantages of bananenbomen zijn, ik wist niet dat er zoveel kleuren groen bestonden….."

Een prive rondreis door Uganda.

"Eenlaastste keer vroeg op voor een gamedrive. We zien de zon opduiken boven Victoria Nile. Er wachten heel wat dieren die zich vandaag willen laten bewonderen. Ik maak wel tweehonderd foto's van giraffen, olifanten, buffels, antilopen....."
Lees verslag

Een 16-daagse groepsreis door uganda.

"Doodstil staan we te staren naar 11 gorilla’s, waaronder 1 silverback, 3 kleintjes en 1 baby'tje, dat waarschijnlijk nog maar pas geboren is. We houden onze adem in. Wat een belevenis. Hier hebben we echt naartoe geleefd."

Reisverhaal trektocht Rwenzori, een trektocht door de bergen van de maan.

"Dit schrijf ik in de meest bizarre omgeving waar ik ooit ben geweest, een stukje voorbij de John Matte hut in de Rwenzori’s, op 3400 meter, in het begin van de Bigo-bog. Wat een dag! Wat een leven! En wat een wereld!"