9+ beoordeeld op grootste safari reviewsite ter wereld
Kwaliteit & kleinschalig
Persoonlijk en duurzaam
 

Belangrijke informatie omtrent Corona Virus

en meest gestelde vragen

Het Coronavirus houdt ons allemaal bezig, dat is natuurlijk niet anders bij Matoke Tours. Om u als reiziger zo goed mogelijk te informeren houden we op deze pagina de meest recente ontwikkelingen bij die voor u en voor ons van belang zijn. Als reisorganisatie staat de veiligheid en gezondheid van onze klanten en medewerkers voorop. Wij houden de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus dan ook nauwlettend in de gaten.

Momenteel staat Matoke Tours in contact met de reizigers die niet kunnen vertrekken (vanwege het Coronavirus) voor vertrek tot en met augustus 2020. We zijn druk bezig om met hen de reizen om te boeken naar andere periode in 2020 en 2021. We vinden persoonlijk contact erg belangrijk en juist in deze uitzonderlijke tijd is het prettig om samen en in goed overleg te kunnen kijken naar de mogelijkheden voor een nieuwe vertrekdatum.

Hieronder hebben we een lijst gemaakt van de meest gestelde vragen voor u als reiziger.

1 – MIJN REEDS GEBOEKTE REIS VERTREKT VÓÓR SEPTEMBER 2020

Onze prioriteit ligt nu bij de reizigers die op de korte termijn vertrekken (tot en met augustus 2020). Wij zijn momenteel in contact met deze reizigers, of nemen heel binnenkort contact op, om hen persoonlijk op de hoogte te stellen van deze recente ontwikkelingen. Samen met deze reizigers, kijkt Matoke Tours naar de mogelijkheden om die betreffende reizen om te boeken naar een andere periode.

2 - MIJN REEDS GEBOEKTE REIS VERTREKT SEPTEMBER OF LATER

Wij begrijpen dat u graag meer duidelijkheid wilt over uw geboekte reis en wij zouden u dat ook graag willen geven. Voor vertrekken vanaf september 2020, kunnen we nog niet pro-actief aanpassingen doorvoeren, omdat we niet kunnen inschatten hoe lang de huidige situatie gaat duren. Bovendien zijn we afhankelijk van onze leveranciers (luchtvaartmaatschappijen, lokale agenten en accommodaties) met betrekking tot flexibele omboekvoorwaarden. Zeker voor een maatwerk specialist als Matoke Tours heeft dit veel voeten in aarde, maar uiteraard zijn wij voornemens om u tijdig te informeren zodra er meer duidelijkheid ontstaat. Zodra blijkt dat de reizen, met vertrek in september of nog later, geen doorgang kunnen vinden vanwege het Coronavirus, nemen we zo snel mogelijk persoonlijk contact op met de reizigers die dan vertrekken.

3 - WAAROM WORDEN REIZEN MET KORTE TERMIJN VERTREK OMGEBOEKT?

  • Uw belang: Zo heeft u de zekerheid dat uw persoonlijk op maat samengestelde reis kan plaatsvinden op een later moment. De beschikbaarheid is momenteel goed en de prijzen zijn stabiel, waardoor het interessant is om uw reis direct om te boeken naar een nieuwe vertrekdatum. U weet direct waar u aan toe bent en bovendien kunt u blijven uitkijken naar uw droomreis!
  • Belang van de reisbranche: De gehele reisbranche is erbij gebaat dat de reizen doorgaan op een later moment. Op die manier behouden de reisorganisaties en de leveranciers (zoals hoteliers, uitvoerders van lokale excursies, etc.) hun inkomsten en staat komt voortbestaan van de toeristische sector niet in het geding.
  • Het “Afrikaanse belang”: Als mensen geen reizen meer gaan boeken of hun reizen gaan annuleren heeft dat grote gevolgen voor de lokale bevolking. Op al onze bestemmingen is toerisme de belangrijkste inkomstenbron en is toerisme (soms na agricultuur) de sector waar de meeste mensen in werken. Hele families zijn afhankelijk van inkomsten uit toerisme.

4 - HOE LANG DUURT HET OMBOEKEN VAN EEN REIS?

Het is per dossier afhankelijk hoe lang het omboeken van een reis duurt. Dit is een uitzonderlijke tijd voor iedereen, zo ook voor onze leveranciers. Houd er s.v.p. rekening dat het wellicht wat langer duurt dan gebruikelijk, voordat uw nieuwe reisdatum is bevestigd. We houden de vorderingen van de reservering nauwlettend in de gaten en zodra wij meer informatie ontvangen brengen wij u direct op de hoogte.

5 - WAT ALS IK NOG GEEN NIEUWE VERTREKDATUM KAN DOORGEVEN?

We begrijpen dat niet iedereen direct een nieuwe vertrekdatum kan doorgeven. Indien u meer tijd nodig heeft om een nieuwe vertrekdatum te bepalen, kunnen we in overleg een Corona-voucher verstrekken. De Corona-voucher kunt u op een later moment inwisselen. Wij proberen ons als maatwerkspecialist zo flexibel mogelijk op te stellen, maar houdt u er s.v.p. rekening mee dat we tevens rekening dienen te houden met de voorwaarden van onze leveranciers.

6 - Wat is een Corona-voucher?

Dit is een voucher die aan klanten kan worden uitgereikt als een reis waarop de garantieregeling van SGR van toepassing is wegens het Coronavirus geannuleerd moet worden. De waarde van de Corona-Voucher valt onder de dekking van het garantiefonds van de SGR. Hiermee blijven reizigers de zekerheid houden dat hun reeds betaalde reissom veilig is gesteld. Met de voucher kan de klant dan op een later moment een nieuwe reis boeken. De SGR Garantie van een corona-voucher is een jaar geldig vanaf de afgiftedatum.

7 - Wat is de waarde van een Corona Voucher?

De waarde van een Corona-Voucher is gelijk aan het bedrag wat reeds is overgemaakt aan Matoke Tours. Dit bedrag kan afwijken van de totale reissom, indien de restantbetaling nog niet is voldaan.

Voorbeeld: u heeft een reis geboekt ter waarde van € 7.500,- met vertrek in de periode maart t/m juni 2020. Deze reis kan  niet doorgaan in die periode vanwege het Coronavirus. U krijgt van ons dan een Corona voucher ter waarde van € 7.500,- indien de hele factuur a € 7500,- is betaald. Heeft u alleen de aanbetaling voldaan (van bijvoorbeeld € 4.000,-), dan krijgt u van ons een voucher ter waarde van € 4000,-. De voucher staat dus enkel garant voor het bedrag wat reeds aan Matoke Tours is voldaan.

8 - WAT GEBEURT ER ALS MIJN OMGEBOEKTE REIS DUURDER/VOORDELIGER UITVALT?

Als de nieuwe reis duurder of goedkoper is dan de waarde van de Corona-voucher, dan wordt dit verschil verrekend met uw nieuwe reis. Uiteraard zullen we er alles aan doen om een gelijkwaardige reis voor u te organiseren, met een gelijkwaardige reissom.

9 - MOET IK MIJN AANBETALING/RESTANT BETALING VOLDOEN ALS KLANT

We begrijpen uiteraard dat u zich dit afvraagt in deze uitzonderlijke tijden. Uw betaling valt onder de garantie van het SGR en u als klant bent dus beschermd voor uw bestaande reis, uw omgeboekte reis en voor uw Corona-voucher. Om uw reis te kunnen organiseren en de beschikbaarheid te garanderen zijn een groot gedeelte van de betalingen aan de leveranciers reeds voldaan door ons. We verzoeken u daarom vriendelijk om uw deel van de overeenkomst na te komen, door uw betaling tijdig te voldoen.

10 - IK HEB NOG GEEN REIS GEBOEKT, MAAR IK HEB WEL REISPLANNEN NAAR AFRIKA

Als echte Afrika liefhebbers zijn wij het allerliefst bezig met het samenstellen en organiseren van uw droomreis naar Afrika. Uiteraard begrijpen we dat u momenteel de situatie liever aankijkt, maar wij denken uiteraard graag met u mee. We kunnen reizen reserveren tot wel 11 maanden voor vertrek en voor diverse periodes is er sprake van voldoende beschikbaarheid en kunt u als reiziger gebruik maken van scherpe tarieven. Daarnaast zijn wij voor een stukje zekerheid aangesloten bij de ANVR en SGR. Onze Afrika specialisten delen graag hun ervaringen en tips met u. U kunt een aanvraag indienen via onderstaande button.