9+ beoordeeld op grootste safari reviewsite ter wereld
Kwaliteit & kleinschalig
Persoonlijk en duurzaam
 

Belangrijke informatie omtrent Corona Virus

en meest gestelde vragen

Het Coronavirus houdt ons allemaal bezig, dat is natuurlijk niet anders bij Matoke Tours. Om u als reiziger zo goed mogelijk te informeren houden we op deze pagina de meest recente ontwikkelingen bij die voor u en voor ons van belang zijn. Als reisorganisatie staat de veiligheid en gezondheid van onze klanten en medewerkers voorop. Wij houden de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus dan ook nauwlettend in de gaten.

Momenteel staat Matoke Tours in contact met de reizigers die niet kunnen vertrekken (vanwege het Coronavirus) in de maanden maart, april en mei 2020. We zijn druk bezig om met hen de reizen om te boeken naar andere periode in 2020 en 2021. Voor vertrekken vanaf juni 2020, kunnen we nu nog niet pro-actief aanpassingen doorvoeren, omdat we niet kunnen inschatten hoe lang de huidige situatie gaat duren. Er zal daarom met betrekking tot deze vertrekken nog geen directe actie ondernomen worden, tot het moment dat we meer kunnen vertellen over de situatie. Zodra blijkt dat de reizen, met vertrek in mei en juni, geen doorgang kunnen vinden vanwege het Coronavirus, nemen we direct contact op met de reizigers die dan vertrekken.

Onze prioriteit gaat nu dan ook uit naar reizen die op korte termijn vertrekken. Hieronder hebben we een lijst gemaakt van de meest gestelde vragen voor u als reiziger.

1 - Wat is een Corona-voucher?

Dit is een voucher die aan klanten kan worden uitgereikt als een reis waarop de garantieregeling van SGR van toepassing is wegens het Coronavirus geannuleerd moet worden. De waarde van het Corona-Voucher valt onder de dekking van het garantiefonds van de SGR. Hiermee blijven reizigers de zekerheid houden dat hun reeds betaalde reissom veilig is gesteld. Momenteel geeft Matoke Tours deze aan klanten die vanwege het Coronavirus niet kunnen vertrekken in de periode maart/april/mei 2020. Met de voucher kan de klant dan op een later moment een nieuwe reis boeken. Op een Corona-voucher is SGR Garantie van toepassing en deze is een jaar geldig vanaf de afgiftedatum.

2 - Wat is de waarde van een Corona Voucher?

De waarde van een Corona-Voucher is gelijk aan het bedrag wat reeds is overgemaakt aan Matoke Tours. Dit bedrag kan afwijken van de totale reissom, indien de restantbetaling nog niet is voldaan.

Voorbeeld: u heeft een reis geboekt ter waarde van € 7.500,- met vertrek in de periode maart t/m mei 2020. Deze reis kan  niet doorgaan in die periode vanwege het Coronavirus. U krijgt van ons dan een Corona voucher ter waarde van € 7.500,- indien de hele factuur a € 7500,- is betaald. Heeft u alleen de aanbetaling voldaan (van bijvoorbeeld € 4.000,-), dan krijgt u van ons een voucher ter waarde van € 4000,-. De voucher staat dus enkel garant voor het bedrag wat reeds aan Matoke Tours is voldaan.

3 - Aan welke eisen moet een Corona-voucher volgens het SGR voldoen?

SGR-deelnemers zijn vrij om een Corona-voucher uit te geven in haar eigen ‘look and feel’. Echter een voucher dient in ieder geval de volgende informatie te bevatten:

  • de waarde van de voucher, dat is de door de klant op moment van annuleren reeds (aan)betaalde reissom;
  • de naam van de hoofdboeker van de geannuleerde reis;
  • de uitgiftedatum;
  • de einddatum (maximaal 1 jaar na uitgiftedatum);
  • de term: ‘Corona-voucher’;
  • de verwijzing dat de garantieregeling van SGR van toepassing is conform het bestuursbesluit van 16 maart 2020.

4 - WAT GEBEURT ER ALS MIJN OMGEBOEKTE REIS DUURDER/VOORDELIGER UITVALT?

Als de nieuwe reis duurder of goedkoper is dan de waarde van de Corona-voucher, dan wordt dit verschil verrekend met uw nieuwe reis. Uiteraard zullen we er alles aan doen om een gelijkwaardige reis voor u te organiseren, met een gelijkwaardige reissom.

5 - MIJN REEDS GEBOEKTE REIS VERTREKT IN MAART/APRIL/MEI

Veiligheid en gezondheid staan voor ons als reisorganisatie voorop en daarom willen wij ons zo flexibel mogelijk opstellen. Onze prioriteit ligt nu bij de reizigers die op de korte termijn vertrekken (maart, april en mei 2020). Wij hebben ondertussen contact opgenomen met deze reizigers, om hen op de hoogte te stellen van deze recente ontwikkelingen. Samen met deze reizigers, kijkt Matoke Tours naar de mogelijkheden om die betreffende reizen om te boeken.

6 - MIJN REEDS GEBOEKTE REIS VERTREKT NA MEI 2020

Voor vertrekken vanaf 1 juni 2020 kunnen we nu nog niet pro-actief aanpassingen doorvoeren, omdat we niet kunnen inschatten hoe lang de huidige situatie gaat duren. Er zal daarom met betrekking tot deze vertrekken nog geen directe actie ondernomen worden, tot het moment dat we meer kunnen vertellen over de situatie. Daarnaast zijn de voorwaarden om de reis om te boeken voor een reis met vertrek na mei minder flexibel, waardoor wij aanraden om de situatie af te wachten. Mocht u desondanks toch al willen omboeken, dan kunt u contact met ons opnemen.

7 - MOET IK MIJN AANBETALING/RESTANT BETALING VOLDOEN ALS KLANT

We begrijpen uiteraard dat u zich dit afvraagt in deze uitzonderlijke tijden. Uw betaling valt onder de garantie van het SGR en u als klant bent dus beschermd (middels een Corona-voucher). Wij verzoeken u daarom vriendelijk om uw deel van de overeenkomst na te komen, door uw betaling tijdig te voldoen. Lees meer informatie over de betalingsvoorwaarden op onze website.

8 - IK HEB NOG GEEN REIS GEBOEKT, MAAR IK HEB WEL REISPLANNEN NAAR AFRIKA

Als echte Afrika liefhebbers zijn wij het allerliefst bezig met het samenstellen en organiseren van uw droomreis naar Afrika. Uiteraard begrijpen we dat u momenteel de situatie liever aankijkt, maar wij denken uiteraard graag met u mee. We kunnen reizen reserveren tot wel 11 maanden voor vertrek en voor diverse periodes is er sprake van voldoende beschikbaarheid en kunt u als reiziger gebruik maken van scherpe tarieven. Onze Afrika specialisten delen graag hun ervaringen en tips met u. U kunt een aanvraag indienen via onderstaande button.